Så får du en tajtare vagina

Slapphet i våtmarkerna är inte särskilt önskat eller uppskattat. Det finns dock ingen anledning till förtvivlan. Oavsett om du upplever det eller bara vill underhålla formen har vi härliga lösningar för en ökad närhet. Metoderna gör inte bara gör din vagina trängre utan tar även din sexuella upplevelse till en ny, orgasmisk nivå. Det handlar inte om din partners önskningar (även om det är ett plus) utan var egoistisk; det här är för dig. Känn den obeskrivliga njutningen av en stark och stimulanskänslig vagina.

Naturliga anledningar till förändringar

Det finns många olyckliga myter när det kommer till att förklara varför vaginan ändrar form. Det hela är däremot ganska enkelt och naturligt. Vaginan ändrar form utav naturligt åldrande, barnafödsel och klimakteriet. Det handlar inte om att vaginan trängs ut, utan här är det musklerna som spelar huvudrollen. Bäckenbottenmuskulaturen har en otrolig betydelse för din sexuella upplevelse. Detta komplexa system av muskler omsluter din ändtarm, urinrör och vagina. Det är alltså dessa muskler som upprätthåller vaginans form och gör den mer eller mindre trång. Men dess viktigaste uppdrag, med sina känsliga nervändar och blodkärl, är att skapa sammandragningar vid orgasm. Eftersom det handlar om muskler är inget irreversibelt och det finns många metoder som hjälper dig att åter uppleva trängre dagar.

Vällust med orgasmträning

Det finns som sagt många metoder för att skapa en trängre vagina, men vår och många andras absoluta favorit är att ge dig själv en orgasm. Ju oftare desto bättre, gärna dagligen. Det är inte bara tillfredställande utan det tränar din bäckenbottenmuskulatur ”hardcore”. Onanera själv eller ta hjälp av din partner för att träna upp vaginans omgivande muskler. Därigenom kan du påverka vaginans omformningsförmåga, spänstighet och känslighet.

Knipövningar för spänstighet

Knipövningar är en välprövad och lyckad metod för att långsiktigt träna upp bäckenbottensmuskler. I början kan det vara svårt att hitta rätt muskler därför kan det vara en idé att föra in ett finger i vaginan för att prova på hur det känns runt väggarna när du spänner musklerna. En annan tjusig fördel är att du blir medveten om känsligheten hos de olika musklerna och hur de stimulerar sexuella reaktioner. Det finns lika många varianter på knipövningar som metodens kära gamla ålder. Vi tar dig igenom stegen som är grunden i metoden. Första steget är att spänna ändtarmsmuskel utan att spänna skinkorna. Använd ett finger mot den bakre väggen för att känna att rätt muskel används. Andra steget är att knipa framåt mot urinrörsöppningen. Känslan av denna övning är ofta samma som att hålla emot när du är kissnödig. Med fingret i vaginan kan du känna att musklerna ”lyfter upp” underlivet.

För närhet här och nu

Att njuta av sex och dess känsla av att vara riktig nära ens partner är något kolossalt. Som en extra njutning och ökad närhet finns det därför krämer som har en sammandragande effekt. Krämen, som appliceras på slidväggarna, gör att muskler och vävnad drar ihop sig. Som en extra bonus kan du med stimulansen även få mer kraftiga och frekventa orgasmer.


 

Emma 
Emma brinner för att du ska få ett så bra sexliv som möjligt. Hon har varit skribent på Vuxen Magasin i två år och är ett riktigt energiknippe.